Monday, November 2, 2009

Hopeless of me

I'm hopeless. Hopeless in writing or develop a sentence. Maybe i need an english class. Back to ABC maybe or 123.

How can i be like this?
Always playing?
No exam needed to attend?

I should be serious right now.
Ok , tomorrow i shall be serious.
It is a sentence that i like to use which is i will be.
But still no progress.

Ok , i'm wrote a piece of crab.
Crap or crab?

1.25 AM already.

Tomorrow is Monday.
I need to go work.
Television already ended their services. No programme.

Should i proceed with my blog or just close it?
Anyone?
Zzzzzzzzzzz


Nite
.
.
.
..
..

light off

Sunday, November 1, 2009

Hari Ini

Ok,x reti dah nk starting ayat mcm mane....zzzz

Thursday, October 15, 2009

Bitter Heart

Zee Avi - Bitter Heart

Sun rays come down as seen
when they hit the ground,
Children spinning around
till they fall down down down.


I wait for you: it's been two hours now,
You're still somewhere in town,
Your dinners getting cold.


I rest my case you are always this late,
And you know how much I hate
waiting around 'round 'round,

Bitter heart, bitter heart tries to keep it all inside,
Bitter heart, bitter heart shadows will help you try to hide,
Bitter heart, my bitter heart is gettin' just a little fragile,
Bitter heart, bitter heart of mine.

And then you come and tell me
the same reason as you did yesterday,
So tell me whats her name.

Doo doo da dum, doo doo da dum,
doo doo doo doo doo doo da da dum dum,
da da da da dum, da da da da dum, da da da da dum.

Bitter heart, bitter heart tries to keep it all inside
Bitter heart, bitter heart shadows will help you try to hide,
Bitter heart, my bitter heart is just getting a little fragile,
Bitter heart, bitter heart of mine,
of mine, of mine, of mine, of mine, of mine.

Monday, October 12, 2009

I'll Be

The strands in your eyes
That color them wonderful
Stop me and steal my breath
And emeralds from mountains
Thrust towards the sky
Never revealing their depth

And tell me that we belong together
Dress it up with the trappings of love
I'll be captivated; I'll hang from your lips
Instead of the gallows of heartache
That hangs from above

(Chorus)I'll be your crying shoulder
I'll be love's suicide
I'll be better when I'm older
I'll be the greatest fan of your life

Rain falls angry on the tin roof
As we lie awake in my bed
And you're my survival
You're my living proof
My love is alive and not dead

And tell me that we belong together
Dress it up with the trappings of love
I'll be captivated; I'll hang from your lips
Instead of the gallows of heartache
That hangs from above

(Chorus)

And I've dropped out, I've burned up
I fought my way back from the dead
Tuned in, turned on
Remembered the thing that you said

(Chorus)
(Chorus)


Mccain Edwin - I'll be (such a wonderful song) =)

Saturday, October 3, 2009

Wish List

I wish for E71 or E72...


hopefully E72 will be launch ASAP in Malaysia , so that i can buy E71 with cheaper price.....












E72



E71

I wish for......





















Selamat Hari Raya Semua

Hye semua...slamat hari raya n maaf zahir batin..


tata~


p/s : x tau nk tulis ape...saje hapdet sket2..kebosanan mood..ada sape2 nk ajak kuar..amat dialu2kan..haha tata titi tutu.....

Thursday, September 10, 2009

Terlalu Sempurna?

I'm currently in da mood swing.... =_='

And also i didn't update my blog for a long time coz too lazy as nowadays i'm already known as an employee. A very hardworking employee =b.
Just wanna to share something and it make me to think for a while. Sankyu for the 'things'

Jangan Mencari Terlalu Sempurna (Dr. Fadilah Kamsah)



Jika kamu memancing ikan....
Setelah ikan itu terlekat di mata kail,
hendaklah kamu mengambil ikan itu....
Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia
semula ke dalam air begitu saja....
Karena ia akan SAKIT oleh kerana bisanya
ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.

Begitulah juga ............

Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang...
Setelah ia mulai MENYAYANGIMU
hendaklah kamu MENJAGA hatinya....
Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja....
Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu
dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu......

Jika kamu menadah air biarlah berpada,
jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia
begitu teguh.... cukuplah sekadar keperluanmu....
Apabila sekali ia retak.... tentu sukar untuk kamu menambalnya semula....
Akhirnya ia dibuang....

Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan
lagi....
Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya....
Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu
istimewa.....
Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan
mudah bagi kamu untuk menerimanya......
akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya.

Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga
ke akhirnya....

Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi...
yang kamu pasti baik untuk dirimu.
Mengenyangkan. Berkhasiat.
Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain..
Terlalu ingin mengejar kelezatan.
Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya.
Kamu akan menyesal.

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan.....
yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu.
MENYAYANGIMU... MENGASIHIMU...
Mengapa kamu berlengah,
cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain.
Terlalu mengejar kesempurnaan.
Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang Lain
Kamu juga yang akan MENYESAL.... 
Credit to blog Don Fiq


Sunday, September 6, 2009

Seadanya aku

Nubhan - Seadanya Aku

Tak dapat ku kotakan
Seperti yang sudah-sudah
Bagai memetik butir bintang
Yang jauh tampak terang
Tak sanggup ku mungkir dalam sayang

Tak mampu ku berikan
Mimpi di luar jangkauan
Terimalah yang setulusnya
Aku di depan mata
Seadanya aku manusia

Aku peraih kasih sayang
Rindu pada ketulusan belaian
Engkau yang mendamaikan rasa ragu
Dengan cinta tak seperti dulu

Istana yang ku bina
Biarpun kali kedua
Terimalah yang setulusnya
Aku di depan mata
Seadanya aku manusia

Aku peraih kasih sayang
Rindu pada ketulusan belaian
Engkau yang mendamaikan rasa ragu
Dengan cinta tak seperti dulu

Saturday, August 22, 2009

Salam Ramadhan

Salam semua.

Di kesempatan ini , saya ingin mengucapkan slamat berpuasa kepada muslimin & muslimat semua dengan kedatangan Bulan Ramadhan Al-Mubarak.

Kiranya dengan bulan yang mulia ini , bolehlah kita mempertingkatkan qualiti diri kita iye.
Sama-samalah kita menambah pahala.

Semoga menjadi insan yang lebih cemerlang dunia n akhirat.

Salam Ramadhan~

Tuesday, August 11, 2009

Kalau ALLAH itu Maha Baik, Mengapa Buat Neraka?


Ini kisah benar.
.kisah seorang gadis Melayu, beragama Islam, tapi cetek pengetahuan tentang agama. Ceritanya begini, di sebuah negeri yang melaksanakan dasar 'Membangun Bersama Islam', kerap kali pihak berkuasa tempatan menjalankan pemeriksaan mengejut di premis-premis perniagaan dan kompleks beli-belah, untuk memastikan para pekerja di premis berkenaan menutup aurat.

Aku tak pasti berapa jumlah denda yang dikenakan sekiranya didapati melakukan kesalahan, tapi selalunya mereka akan diberi amaran bagi kesalahan pertama, dan didenda jika didapati masih enggan mematuhi garis panduan yang ditetapkan. Lazimnya dalam setiap operasi sebegini, seorang ustaz ditugaskan bersama dengan para pegawai pihak berkuasa tempatan. Tugasnya adalah untuk menyampaikan nasihat secara berhemah, kerana hukuman dan denda semata-mata tidak mampu memberi kesan yang mendalam.

Dalam satu insiden, ketika operasi yang dijalankan sekitar 2005, seorang gadis yang bekerja di salah satu lot premis perniagaan di Pasaraya Billion telah didapati melakukan kesalahan tidak menutup aurat. Maka dia pun kena denda la...setelah surat saman dihulurkan oleh pegawai PBT, ustaz ni pun bagi la nasihat, "..lepas ni diharap saudari insaf dan dapat mematuhi peraturan..peratura n ni bukan semata-mata peraturan
majlis perbandaran, tapi menutup aurat ni termasuk perintah Allah. Ringkasnya, kalau taat segala perintahNya, pasti Dia akan membalas dengan nikmat di syurga..kalau derhaka tak nak patuhi perintahNya, takut nanti tak sempat bertaubat, bakal mendapat azab di neraka Allah. Tuhan Maha Penyayang, Dia sendiri tak mahu kita campakkan diri ke dalam neraka..."

Gadis tersebut yang dari awal mendiamkan diri,tiba-tiba membentak "Kalau Tuhan tu betul-betul baik, kenapa buat neraka? Kenapa tak boleh sediakan syurga je? Macam tu ke Tuhan Maha Penyayang?" Mungkin dari tadi dia dah panas telinga, tak tahan dengar
nasihat ustaz tu..dah la hati panas kena denda sebab dia tak pakai tudung..

Ustaz tu terkedu sekejap. Bahaya budak ni. Kalau dibiarkan boleh rosak akidah dia. Setelah habis gadis tu membebel, ustaz tu pun jawab:"Dik, kalau Tuhan tak buat neraka, saya tak jadi ustaz. Berapa sen sangat gaji saya sekarang. Baik saya jadi tokey judi, atau bapa ayam.. hidup senang, lepas mati pun tak risau sebab gerenti
masuk syurga... Mungkin awak ni pun saya boleh culik dan jual jadi pelacur. Kalau awak nak lari, saya bunuh je. Takpe, sebab neraka tak ada. Nanti kita berdua jumpa lagi kat syurga..Kan Tuhan tu baik?"

Gadis tu terkejut. Tergamak seorang ustaz cakap macam tu? Sedang dia terpinga-pinga dengan muka confused, ustaz tu pun jelaskan: "perkara macam tadi akan berlaku kalau Tuhan hanya sediakan syurga. Orang baik,orang jahat, semua masuk syurga..maka apa guna jadi orang baik? Jadi orang jahat lebih seronok. Manusia tak perlu lagi diuji sebab semua orang akan 'lulus' percuma. Pembunuh akan jumpa orang yang dibunuh dalam syurga..perogol akan bertemu lagi dengan mangsa rogol di syurga..lepas tu boleh rogol lagi kalau dia nak..takde siapa yang terima hukuman. Sebab Tuhan itu 'baik'. Adakah Tuhan macam ni yang kita nak? Awak rasa, adil ke?"; tanya ustaz.

"Ah...mana adil macam tu. Orang jahat takkan la terlepas camtu je.." rungut si gadis.

Ustaz tersenyum dan menyoal lagi: "Bila tuhan tak adil, boleh ke dianggap baik?"

Gadis tu terdiam.

Ustaz mengakhiri kata-katanya:"Adik, saya bagi nasihat ni kerana kasih sesama umat Islam. Allah itu Maha Penyayang, tapi Dia juga Maha Adil. Sebab tu neraka perlu wujud. Untuk menghukum hamba-hambaNya yang derhaka, yang menzalimi diri sendiri dan juga orang lain. Saya rasa awak dah faham sekarang. Kita sedang diuji kat atas dunia ni. Jasad kita bahkan segala-galanya milik Allah, maka bukan HAK kita untuk berpakaian sesuka hati kita. Ingatlah; semuanya dipinjamkan olehNya, sebagai amanah dan ujian..semoga kita dapat bersabar dalam mentaati segala perintahNya, untuk kebaikan diri kita jugak.

Assalamu'alaikum. "

While surfing the net , i found a really good article bout people nowadays....

Credit to : http://kedahlanie.blogspot.com/
Author :
Amin Fadzlan

Thursday, July 9, 2009

A Story that make me think....

Kereta dihentikan betul-betul di hadapan rumah. Pintu pagar automatiknya terbuka. Perlahan kereta di halakan ke dalam garaj. "Horey! Papa balik!" Kelihatan anak-anaknya berlari mengiringi keretanya.

"Tepi! Bahaya tau tak?" Jeritnya.

Anak-anak termanggu. Cahaya kegembiraan di wajah mereka pudar.

"Aimin bawa adik ke belakang." Arahnya pada anak yang sulong.

Pulangnya petang itu disambut dingin oleh anak-anak. Isterinya turut terdiam bila mendengar anak-anak mengadu tentang papa mereka.

"Papa penat. Aimin bawa adik mandi dulu. Mama siapkan minum petang. Lepas minum papa mesti nak main bola dengan kita," pujuk Laila.



Dia yang mendengar di ruang tamu hanya mendengus. Seketika kemudian terdengar hilai tawa anak-anaknya di bilik mandi. Dia bangun.

"Hah! Main air. Bil bulan ini papa kena bayar dekat seratus. Cepat! Tutup paip tu! Buka shower!" Sergahnya. Suara yang bergema mematikan tawa anak-anaknya. "Asal saya balik rumah mesti bersepak. Kain baju berselerak. Apa awak makan tidur aje ke duduk rumah?" sambungnya kembali bila isterinya terpacul di belakang pintu.

"Anak-anak pa. Diorang yang main tu. Takpe nanti mama kemas. Papa minum ye. Mama dah siapkan kat taman." Balas isterinya lembut..

"Fail saya kat depan tu mana?"

"Mama letak dalam bilik. Takut budak-budak alihkan."

"Boleh tak awak jangan usik barang-barang saya? Susah tau tak? Fail tu patutnya saya bawa meeting tengahari tadi." Rungutnya sekalipun di hati kecil mengakui kebenaran kata-kata isterinya itu. Suasana sepi kembali.

Dia menarik nafas berat. Terasa begitu jauh berbeza. Dia tercari-cari riuh suara anak-anak dan wajah isterinya.

"Laila." Keluhnya Akhirnya dia terlena di sofa.

-----------------------------------------------------

"Saya nak ke out station minggu depan."

"Lama?" Soal Laila.

"Dalam seminggu."

"Cuti sekolah pun lama. Mama ikut boleh?"

"Budak-budak? "


*Ikut jugalah."

"Dah! Takde! Takde! Susah nanti. Macam-macam diorang buat kat sana. Tengok masa kat Legacy dulu tu."

"Masa tu Amirul kecik lagi." Balas Laila. Wajahnya sayu. Dia masih berusaha memujuk biarpun dia tahu suaminya tak mungkin berganjak dari keputusan yang dibuat. Tak mungkin peristiwa Amirul erpecahkan pinggan di hotel dulu berulang. Anak itu masih kecil benar sewaktu ia berlaku. Lagipun apa sangatlah harganya pinggan itu malahan pihak hotel pun tak minta ganti rugi. " Bolehlah Pa ! Lama sangat kita tak ke mana-mana." "Nak jalan sangat Sabtu ni saya hantar awak balik kampung," Muktamad! Demikianlah seperti kata-katanya. Anak-anak dan isterinya dihantar ke kampung. Laila tak merungut apa-apa meskipun dia tahu isterinya berkecil hati. Anak-anak terlompat riang sebaik kereta berhenti di pengkarangan rumah nenek mereka. Tak sampai setengah jam dia telah bergegas semula untuk pulang. Bapa mertuanya membekalkan sebuah kitab lama.

"Cuba-cubalah baca. Kitab tu pun abah ambil dari masjid. Dari mereka bakar abah ambik bagi kamu!"

"Manalah saya ada masa.." "Takpe..pegang dulu. Kalau tak suka pulangkan balik!" Dia tersentak dari khayalannya. "Kalau tak suka pulangkan balik!"

---------------------------------------------------------

Kata-kata itu bergema di fikirannya. Dia rasa tersindir. Tahukah bapa mertuanya masalah yang melanda rumahtangganya itu? Bukan..bukan tak suka malah dia tetap sayang sekalipun Laila bukan lg cintanya. Dunia akhirat Laila adalah isterinya. Cuma.. "Mizi, makan!" Panggil ibunya yang datang menemaninya sejak seminggu lalu. "Jangan ikutkan hati. Yang sudah tu sudahlah."

---------------------------------------------------------

Papa! Makan!" Jerit Aiman ,anak keduanya sambil tersengih-sengih mendapatkan dirinya.

"Tak boleh panggil papa elok-elok. Ingat papa ni pekak ke?"

Aiman menggaru kepalanya yang tak gatal. Pelik! Kenapa papanya tiba-tiba saja marah. Dia berpatah semula ke dapur.

"Awak masak apa?"

"Mama masak sup tulang dengan sambal udang!" jawab Amirul memotong sebelum sempat mamanya membuka mulut.

"Takde benda lain ke awak boleh masak? Dah saya tak nak makan. Hilang selera!"

"Papa nak ke mana?" Soal isterinya perlahan.

"Keluar!"

"Mama dah masak Pa!"

"Awak saja makan!"

"Takpe Aiman boleh habiskan. Cepatlah ma!"

Laila tahu Aiman hanya memujuk. Anak keduanya itu sudah pandai mengambil hatinya. Aimin tersandar di kerusi makan. Sekadar memerhati langkah papanya keluar dari ruang makan. "Kenapa sekarang ni papa selalu marah-marah ma?" Soal Aimin sambil menarik pinggannya yang telah berisi nasi. "Papa banyak kerja agaknya. Dah! Makan." "Abang tak suka tengok papa marah-marah. " "Adik pun sama. Bila papa marah muka dia macam gorilla kan ?"

Kata-kata Aiman disambut tawa oleh abang-abangnya yang lain. Laila menjeling. Di hati kecilnya turut terguris Besar sangatkah dosanya hingga menjamah nasi pun tidak. Kalau ada pun salahnya, apa?

--------------------------------------------------------

Syamizi menjengah ke ruang dapur. Kosong.

"Laila.." serunya

"Sudahlah tu Mizi! Jangan diingat-ingat. Kerja Tuhan ni tak dapat kita tolak-tolak. Bawak-bawaklah beristighfar. Kalau terus macam ni sakit kau nanti." Kata ibunya yang muncul tiba-tiba.

"Sunyi pulak rumah ni mak,"

"Lama-lama kau biasalah."

Airmatanya menitis laju. "Kalau tak suka pulangkan!" Dia rasa terhukum. Hampir segenap saat kata-kata itu bergema di sekitarnya. Dia rasa terluka. Kehilangan yang amat sangat.

------------------------------------------------------------

"Papa beli apa untuk Aiman?" Soal Aiman sebaik dia pulang dari outstationnya.

"Beli apa pulak? Barang permainan kan bersepah dalam bilik belakang tu."

"Tak ada lah?"

"Ingat papa ni cop duit?"

Aiman termanggu. Dia berlalu mencari mamanya di dapur. Seketika kemudian rumah kembali riuh dengan telatah anak-anak lelakinya yang bertiga itu mengiringi mama mereka yang sedang menatang dulang berisi hidangan minum petang.

Wajah Laila direnungnya. Ada kelainan pada raut itu. Riaknya tenang tapi ada sesuatu yang sukar ditafsirkannya. "Awak tak sihat ke?"

Laila tersenyum. Tangannya pantas menuang air ke cawan.

"Papa, tak lama lagi abang dapat adik lagi." Aimin mencelah di antara perbualan kedua ibu bapanya.

Shamizi tersenyum. Jemari isterinya digenggam erat. Tiba-tiba cawan berisi kopi yang masih panas terjatuh dan pecah di lantai. Aiman tercegat.

"Tengok! Ada saja yang kamu buat. Cuba duduk baik-baik. Kalau air tu tak tumpah tak sah!" Tempiknya membuatkan anak itu tertunduk ketakutan. Baju mamanya dipegang kejap.

Lengan Aiman dipegangnya kuat hingga anak kecil itu mula menangis. Pantas saja akhbar di tangannya hinggap ke kepala anaknya itu. Laila cuba menghalang tapi dia pantas dulu menolak isterinya ke tepi. Aiman dipukul lagi. Amirul menangis. Aimin mendapatkan mamanya.

"Perangai macam beruk! Tak pernah buat orang senang!"

Laila bangun dari jatuhnya dan menarik lembut Aiman ke dalam pelukkannya. Airmata mereka bersatu. Pilu sungguh hatinya melihat kekasaran suaminya terhadap anak-anak.

"Cukuplah pa. Papa dah hukum pun dia tapi janganlah sebut yang bukan-bukan. " Ujar Laila perlahan

"Macamana awak didik budak-budak sampai macam ni teruk perangainya? Tengok anak orang lain ada macam ni? Anak kak Long tu tak pulak macam ni. Panjat sana , kecah barang. Gila apa?" Omelnya kembali.

------------------------------------------------------------

Shamizi meraut wajah. Bukan kepalang salahnya pada Aiman. Padanya anak itu tak pernah dapat memuaskan hatinya. Ada saja salah Aiman di matanya. Ada saja yang kurang di hatinya terhadap anak-anak dan isteri. Tak cukup dengan perbuatan malah dia begitu mudah melemparkan kata-kata yang bukan-bukan terhadap mereka.

-------------------------------------------------------------

"Tak boleh ke kamu semua senyap? Dalam sehari ni boleh tak diam? Rimas betul duduk dalam rumah ni." Laila menyuruh anak-anaknya bermain di halaman belakang rumah. Memberi sedikit ruang buat suaminya menonton dengan tenang. Malangnya tak lama kemudian kedengaran bunyi tingkap kaca pecah. "Celaka betul!" Sumpahnya sambil menghempaskan akhbar ke meja. "Abang!"

"Baik awak tengok anak-anak awak tu sebelum saya hambat dengan rotan! Perangai satu-satu macam tak siuman!" Getusnya kasar.

Akhirnya tingkap yang pecah kembali diganti. Cerita sumpah seranahnya petang itu hilang begitu saja. Laila berubah. Sikapnya yang pendiam menjadi semakin pendiam. Anak-anak juga sedikit menjauh. Tak ada lagi cerita Amirul di tadika. Tak ada lagi kisah Aimin yang cemerlang di dalam sukan sekolahnya. Aiman juga tak lagi mahu memanggilnya makan.

Shamizi terasa puas hati. Barangkali itu saja caranya untuk memberi sedikit pengajaran pada anak-anak.

-------------------------------------------------------

"Pak Ngah, Eddie nak balik!" Shamizi terpana. Dia mengangguk. "Kak Long balik dulu Mizi. Sudahlah! Kamu muda lagi. Cari pengganti." Alangkah mudahnya. Kalaulah dia boleh bertemu lagi yang serupa seperti Laila. Laila tak ada yang kurang Cuma dia yang tak pernah puas hati. Laila tak pernah merungut. Laila tak pernah membantah. Sepanjang usia perkahwinan mereka Laila tak pernah meminta lebih dari apa yang dia beri. Laila cuma dapat gred B walaupun dia teramat layak untuk mendapat gred yang lebih baik dari A.

--------------------------------------------------------

"Papa nak ke mana hensem-hensem gini?" Dia tersenyum sambil menjeling ke cermin meninjau bayang isterinya yang kian sarat. "Wangi-wangi lagi. Dating ye?"

"Saya ada makan malam di rumah bos besar. Dia buat makan-makan untuk staff." Ujarnya masih leka membetulkan kolar kemeja batiknya.

"Ikut boleh?"

"Dia tak ajak family. Staff only!" Terangnya sedangkan difikirannya terfikir lain. Kali ni dia akan pergi ke jamuan tu dengan Helmi. Helmi akan turut menumpangkan Maria dan Harlina. Staff yang masih muda dan bujang.

"Dalam setahun papa selalu ke jamuan office tapi tak pernah pun bawak kami."

"Leceh kalau ada budak-budak. Bukan tau duduk diam Lari sana sini, panjat itu ini. "

"Papa pesanlah..."

"Nantilah besar sikit." Dalihnya.

"Kalau tunggu besar takut takde peluang. Nanti diorang tu dah tak nak ikut pergi mana pun."

"Lagi senang.. Saya kalau lasak-lasak ni buat hati panas je,"

Laila terdiam. "Namanya budak-budak. Anak-anak papa tu lelaki."

"Saya pergi kejap je. Lepas tu terus balik."

"Mama tanya sikit boleh?" Dia mengangguk

"Bos tak pelawa atau papa malu nak bawa mama dan anak-anak?"

Mereka dia tinggalkan di rumah. Di jamuan tu ramai staff yang membawa keluarga mereka bersama. Pada Shamizi dia mahukan keselesaan sedangkan hakikatnya anak-anak staff yang lain lebih lasak dan nakal. Semeja hidangan untuk anak-anak staff berderai bila ada yang bermain tarik-tarik alas kainnya.

"Never mind. Budak-budak memang macam tu. Kalau tak lasak tak cerdik," ujar Mr. Kwai, tuan rumah.

Shamizi sedikit mengakui kebenaran kata-kata itu.. Anak-anaknya pun nakal tapi amat membanggakan dalam pelajaran. Namun dia rasa serba tak kena bila bersama mereka. Bimbang ada yang menyata yang bukan-bukan tentang anak-anaknya yang lasak apatah lagi tentang isterinya Laila. Bimbang dimalukan dengan perangai anak-anaknya. Bimbang jika dikatakan Laila tidak sepadan dengan dirinya. Dia lulusan luar negara sedang Laila cuma perempuan kampung. Tak pandai bergaya seperti staff wanita yang lain. Betullah jangkaan Laila, dia malu untuk memperkenalkan isteri dan anak-anaknya pada rakan-rakan.

"Kalau tak suka pulangkan!" Kata-kata itu semakin keras di fikirannya. Pagi itu anak-anak sekali lagi dimaki sebelum ke sekolah. Semata-mata bila Aimin dan Aiman bergelut berebutkan tempat duduk di meja makan menyebabkan air cuci tangan tumpah ke meja. Berangnya tiba-tiba menguasai diri. Kepala kedua-duanya di lagakan sedangkan perebutan itu tidak pula disusuli dengan perkelahian. "Kamu semua ni..kalau macam ni daripada ada elok tak ada. Menyusahkan! " Laila merenungnya dalam.. Matanya berkaca dan anak-anak ke sekolah tanpa menyalaminya seperti selalu. Laila juga tidak berkata apa-apa sebelum menghidupkan enjin untuk menghantar anak-anak ke sekolah. Shamizi dapat melihat Laila mengesat airmatanya. Dia terus enghadapi sarapannya. Sejenak dia terpandang hidangan untuk anak-anak yang tak bersentuh. Susu masih penuh di cawan.. Roti telur yang menjadi kesukaan anak-anak juga tidak dijamah. Bekal di dalam bekas tidak diambil. Pelik! Selama ini Laila tak pernah lupa.. "Kalau tak suka pulangkan,"

--------------------------------------------------------

Kali ini dia benar-benar menangis. Laila dan anak-anak terus tak pulang selepas pagi itu. Hari-harinya tak lagi diganggu dengan gelagat anak-anak. Rumah terus sunyi dan sepi. Tetap dia tak dapat tidur dengan lena. Di halaman belakang hanya ada kenangan. Kelibat anak-anaknya bergumpal dan berlari mengejar bola tak lagi kelihatan. Riuh anak-anak bila mandi di bilik air juga tidak lagi kedengaran. Dia mula dihambat rindu. Hanya ada kesunyian di mana-mana. Hanya tinggal bola yang terselit di rumpun bunga.

Selaut rindu mula menghambat pantai hatinya. Laila. Benarlah, kita hanya tahu hargainya bila kita kehilangannya. Laila terus tak pulang sekalipun dia berjanji untuk berubah. Laila pergi membawa anak-anaknya pagi itu bila kereta mereka dirempuh sebuah kereta lain yang dipandu laju. Laila pergi tanpa meninggalkan satu pun untuknya.. Laila pergi membawa Aimin, Aiman, Amirul dan zuriat yang bakal dilahirkan dua bulan lagi..

Dia menangis semahu-mahunya bila menatap wajah lesi anak-anak dan isterinya. Dia meraung memeluk tubuh Laila yang berlumuran darah. Hakikatnya Laila adalah kitab lama itu, lapuk bagaimana pun dipandangan harganya tak terbanding, dan kerana keengganannya Laila dipulangkan.

-----------------------------------------------


- Still...i'm wondering n thinking again n again....

Copy from :
http://atifahsyahira.blogspot.com/2009/01/kalau-tak-suka-pulangkan.html

Friday, July 3, 2009

Jangan Kau Lepas

Alexa - Jangan Kau Lepas ~

Peluklah diriku dan jangan kau lepaskanku
dan jangan kau lepaskanku darimu

Ku takkan pernah tertawa
Ku takkan pernah bahagia
Ku takkan pernah merasakannya
Bila kau tak di sini
Ku takkan pernah tertawa
Ku takkan pernah sempurna
Ku takkan pernah merasakanmu
Bila kau tak di sini
oh..

Izinkan aku berlutut mengharap kau tuk kembali
Izinkan aku berharap dirimu kembali
Dan kembali
Dan kembali lagi

Peluklah diriku dan jangan kau lepaskanku
dan jangan kau lepaskanku darimu
Peluklah diriku dan jangan kau lepaskanku
dan jangan kau lepaskanku darimu

Ku takkan pernah tertawa
Ku takkan pernah bahagia
Ku takkan pernah merasakannya
Bila kau tak di sini
Ku takkan pernah tertawa
Ku takkan pernah sempurna
Ku takkan pernah merasakanmu
Bila kau tak di sini
oh..

Izinkan aku berlutut mengharap kau tuk kembali
Izinkan aku berharap dirimu kembali
Dan kembali
Dan kembali lagi

[Reff:]
Peluklah diriku dan jangan kau lepaskanku
dan jangan kau lepaskanku darimu

Ho..ho..ho..ho..

I wonder...

I haven't open my blog for a very long time.
Poor my blog.
But , i'm tooo lazy to write up new story...just let it be..
Later on when i'm ready to write....

Let's climb miley... =b

p/s: Mas n Mai , sowy coz couldn't come to see u at DSS...i had dated with my office mates..

Tuesday, May 19, 2009

Mood Is Gone

hurm...no mood....
bored....

i need panadol.....

=(

Thursday, May 7, 2009

Mas , heppy besday.!!

Happy besday..happy besday Mas...

- Just a simple wish to u...No pics to edit...no long wishes..hehe....

p/s: sowy mas.....may u have long and good life.

Tuesday, May 5, 2009

Tagged By Sheila


I was tagged by sheila to print screen my desktop wallpaper.
Here we are.
My wallpaper is simple as i am...hehe

Maybe some of u not so clear of the words of my wallpaper.
It is " Be Different"

Some of people love to put picx on their desktop wallpaper. I'm not kinda that people coz i prefer simple thing. It's up to the individual itself.

As i just entered my office , i've just print screen my office pc wallpaper.


I love green coz to harmonize my eyes...

I wont tagged anybody...coz i'm lazy..haha

Thursday, April 30, 2009

Can't Smile Without You

As i logged in to my facebook this morning , i saw an updated from my friend about this song. This old song it seem really suitable for me.





You know I can't smile without you

I can't smile without you
I can't laugh and I can't sing
I'm finding it hard to do anything
You see I feel sad when you're sad
I feel glad when you're glad
If you only knew what I'm going through
I just can't smile without you

You came along just like a song
And brightened my day
Who would have believed that you were part of a dream
Now it all SEMS light years away

And now you know I can't smile without you
I can't smile without you
I can't laugh and I can't sing
I'm finding it hard to do anything
You see I feel sad when you're sad
I feel glad when you're glad
If you only knew what I'm going through
I just can't smile

Now some people say happiness takes so very long to find
Well, I'm finding it hard leaving your love behind me

And you see I can't smile without you
I can't smile without you
I can't laugh and I can't sing
I'm finding it hard to do anything
You see I feel glad when you're glad
I feel sad when you're sad
If you only knew what I'm going through
I just can't smile without you


Barry Manilow -Can't Smile Without You



Special dedicated to the person who always make me smile =)

Thursday, April 23, 2009

Deeper Conversation

Is your favourite colour blue?
Do you always tell the truth?
Do you believe in outerspace?
And im learning you

Is your skin as tanned as mine?
Does your hair flow sideways?
Did someone took a portion of your heart?
And im learning you

And if you dont mind
Can you tell me
All your hopes and fears
and Everything that you believe in
Would you make a difference in the world
I'd love for you to take me to a deeper conversation
Only you can make me

I let my guard down for you
And in time you will too

if you dont mind
Can you tell me
All your hopes and fears
and Everything that you believe in
Would you make a difference in the world
I'd love for you to take me to a deeper conversation
Only you can make me

if you dont mind
Can you tell me
All your hopes and fears
and Everything that you believe in
Would you make a difference in the world
I'd love for you to take me to a deeper conversation
Only you can make me

4x
Deeper Conversation
let me

By Yuna - Deeper Conversation

I love this song....sweet =)

Can hear from this blog also...introduce ...yuna

Apekah??

Zaiddddddd.......

apekes link blog aku ko letak nama pelik2...isk..isk....

friends...it not supposed to be like this --> Mie Chubby <-- haiz..... seb baik ko slalu bg pinjam ipod touch ko....huhu

But.....suddenly i heard gurl voice singing a song.

"Is your favourite colour blue?"

Owh..so sweet.... =)

p/s : http://layzieyed.blogspot.com/

The Road Not taken~


Two roads diverged in a yellow wood,
And sorry I could not travel both
And be one traveler, long I stood
And looked down one as far as I could
To where it bent in the undergrowth;

Then took the other, as just as fair,
And having perhaps the better claim,
Because it was grassy and wanted wear;
Though as for that the passing there
Had worn them really about the same,


And both that morning equally lay
In leaves no step had trodden black.
Oh, I kept the first for another day!
Yet knowing how way leads on to way,
I doubted if I should ever come back.

I shall be telling this with a sigh
Somewhere ages and ages hence:
Two roads diverged in a wood, and I--
I took the one less traveled by,
And that has made all the difference.


Taken from : http://www.poets.org/viewmedia.php/prmMID/15717

I learn this poem when i was in form 5 during literature time~ sumtime bored n sumtime sleepy. This memory recall back when i looked at the picx above... =b

p/s : credit to noxious.babycake for the picx =)

Wednesday, April 22, 2009

At last

At last , i've managed to update my blog after a while missing in action. I just finished my FYP presentation , thesis and my journey as a student in UNITEN will be ended. Just need to wait for the Convo.

Currently i'm doing my industrial training in UNITEN. People will say that i love UNITEN.Haha...
Whatever..

Okay , i need to continue my works...Daaa

Optical Seminar at PD

Last 2 weeks ago , i went to Optical Communication & Network Research Seminar in PD. It was held at Sri Malaysia,Port Dickson from 6-7 April 2009.

Mainly , the seminar's objective is to promote the flow and exchange of ideas and knowledge amongst post graduate students in the area of optical communications and networking. This seminar is also geared to prepare post graduate students on useful guidelines to assist them in writing internationally recognized scientific papers and journals to publish their findings.

In simple words , we were brainstorming ourselves to create new papers,journal n etc to be publish in local and international conference.

I need to come up with a paper title "Testbed Development Using Network Processor". Hehe , looks like the title is very difficult right? Yeah , sort of. I need to prepare the paper before mid of Mei coz the of the due date. Hopefully i can finish the paper . If my paper accepted , then i will be going to SEA AIR Conference in USM.

That a short brief on what is going over there. By the way , we enjoyed during the seminar because of.....You will know after this. But , reading , writing , editing , thinking of words , sentences , paragraph , introduction paragraph n so on are really2 make me headache.... *Sigh*

Okay , now we jump to the conclusion.........



( Me , Aiman in the green mode , Sarves who claims as the handsome guy and Alex that took our pics =b)


( Alex with a cheerful face , me n Aiman who likes to smile . Not forget to Alex's hp - MusicXpress 5800 )


( IP Technology Labs RA's - from left , Me ,Sarves ,Alex n Aiman )


(We were brainstorming ideas....come ideas come)


( Dr Norashidah was monitored the progress - that is my supervisor.. =) )


( Kak Husna with her headphone )



( We were relaxing near the beach)


( Sunset begin)



( Unique light/lamp . The light move downward....i was excited coz i didn't know there are lights like this..haha...too bad...i'm lack of info..)


( Colourful in the middle of night under the tree - PD got free wifi area near the beach..wow...marvelous . Anybody can surf internet in the beach environment. Nice!! )


( Seminar ended - lepaking at ..... i forgot the place's name..huhu)


( banana boat)

p/s : Thankz Puan =)

Koala

It is a koala bear...is it?
=b

Sankyu to En Arif for the souvenir...


(Ignore the flag ok...just focus to the koala... a nice n cute couple of koala bear... )


( The compliment at the back of the koala bear is definitely for me... I'm great is it? =b )


hint: the koala bears is sitting on Pn Norma's table.... =b

Memory of Gradnite Committee

Ohaiyo everyone....

Today is my 1st day to start back in blogging thing...

As an opening post after i'm gone for many days....i would like to post some pics about gradnite committee...

I got this plaque ( i think the spelling is correct) from the committee as a token appreciation. Thankz guys a lots...

I would like to apologize to all the committee if i did mistake , bad words came out from me , n etc. Hope we'll let it pass. Let us think a cheerful memory okay...
Everybody is not perfect so do I

(Buang yang keruh , ambil yg jernih)

( a token/plaque)

( crop the pic - again i'm in technical field...wawawa)

Saturday, April 4, 2009

Lost my appetite~

Euuuuuuuuwwww~

Totally make my breakfast time out of appetite.. ( always take long vacation on breakfast )

*Sigh*

Well..the story begin like this ,

Once upon a time..when i was enjoying my breakfast (soto) at lot10, a bunch group of people entered.

While i'm eating my breakfast , the group of people sit at 11 o'clock from my table and they are about 3 feet from me.

Suddenly , when i saw a gurl in the group...my appetite totally gone.

Just look at her , urs appetite also can dissappear ( maybe applicable for guys only).

Why???

** the sentence below is not to talk bad about gurls..just my impression toward certain gurl**

The gurl is wearing jeans+ a singlet ( if i'm not mistaken...a clothes that sleeveless* , ala mcm singlet yg lelaki pkai tu..x tau nk cakap mcm mane.. ) + a face that so-so ( her beauty = a grade level below of "bolehla sket2").

** please..not intend to say harsh to gurls**


1st impression will change everything..

Please...if that gurl can look what i wrote here...my advice is :

If u're not so looking beauty..please wear a nice attire...at least a proper one...
If u think u're model u think u're too beauty..it is up to u..at least i wont lost my appetite...

I'm not a person who like to label a person..u're beauty..than i can be ur friend...u're not..then byebye...it is not like that..

The things is..ur look so good or not...if ur dress is nice...it wont make people annoyed looking at u...

**1st impression is very important

p/s: i think many spelling error...huhu.....

Friday, April 3, 2009

Suprised!! (^.^)


A day with a suprise

Totally mesmerize me a lotssss n lotss..






The item inside is fill with love n care..please handle it with care. =)


Sankyu , arigato , thankz a lots..

soo much...
to you..

I like it so much.. (^.^)(^,^)

p/s : let the suprise keep inside the box...away2 study for my last paper today in UNITEN..
p/s2 : the box dont have the sender name..so please dont ask me who sent it..ask the postman...maybe they can help u...haha =b

Wednesday, April 1, 2009

Think for a while...


"PeopLe dont care how Much we Know Bout Them,
Unless THey Know how Much We Care for theM"

(,")(",)

Tuesday, March 31, 2009

Free time =b

During the time i went back to my hometown, i went to Dataran Pahlawan,Melaka.
Just killing time...i went to this shop...

Try for my first time.....

Let go through the picx okay...



Waiting for the next process....



Waiting for the water to become steam..



Feel steam in my hair...

Nice treatment...
But for the product....if u want to buy....it is sooo expensive...
It cost u RM260 per tonic...huhu...
Thankz also for the free consultation..

Btw , it is okay to try first....haha....
Went back to Muar with my hair smelled herbs....
I'm sooo dizzy....lalalaa

Monday, March 30, 2009

I'm back

Voila~
Arrived safetly at UNITEN around 11am.

Thankz to afiq for fetched me...

Thursday, March 26, 2009

Anyone missing me???

Yosh....today i will go back to my hometown.
I think it almost 3 month I didn't go back to Muar...

So , today is the day that i wait..although i still have another paper which on next friday..

But , nevermind..hehe.... =)

Those who are taking exam n test...i wish all the best to u all...

Let spending quality time with family....as long as i can..hehe...

after this...i will be quite bz with practical life..

Therefore....this oppertunities..i wont let it go..

hehe...babai all of u..

And i will be missing u guys..

Miss U too...~ (,^^)(^^,)

Thinking Of You

A poem for the starting of the day..

I was thinking of you just a short while
I missed your sweet kiss, and I loved your precious smile
I was just thinking of you and your beautiful eyes
Just looking into mine, They’ll tell no lies
I was thinking of you when I felt my heart ache

I wish I had your love, A love that will never break
I was thinking of you holding on to me
The way I felt, The way it could be
I was thinking of you to tell you I’d try
To give you pure love, Till'’ the day that I die
I was thinking of you letting me care
Just to let you know, I’ll always be there.


Ohaiyo~ (^_^)(^,^)

taken from : http://www.short-love-poems.net/short-sweet-love-poems.html

Sunday, March 22, 2009

Speechless,Breathless,Hopeless


Jonas Brother - Love Bug (cinta serangga)

Called you for the first time yesterday

Finally found the missing part of me
Felt so close but you were far away
Left me without anything to say

Now I'm speechless
Over the edge
I'm just breathless
I never thought that I'd catch this
Lovebug again

Hopeless
Head over heels in the moment
I never thought that I'd get bit
By this lovebug again

I can't get your smile out of my mind
(I can't get you out of my mind)
Thinking about your eyes all the time
You're beautiful but you don't even try
(Don't even, don't even try)
Honesty is just so hard to find

Now I'm speechless
Over the edge
I'm just breathless
I never thought that I'd catch this
Lovebug again

Hopeless
Head over heels in the moment
I never thought that I'd get bit
By this lovebug again

Kissed her for the first time yesterday
Finally found the missing part of me
Felt so close but you were far away
Left me without anything to say

Now I'm…

Now I'm speechless
Over the edge
I'm just breathless
I never thought that I'd catch this
Lovebug again

Hopeless
Head over heels in the moment
I never thought that I'd get bit
By this lovebug again
Ohh... lovebug again

Final Exam

My 3 last papers in UNITEN....

PCI - 24/3/09 ( 9-12)
VLSI - 25/3/09 ( 2.30-5.30)
Computer Architecture - 3/4/09 ( 3-6)

then... no paper need to think...lalalala

Wednesday, March 18, 2009

tiada redup lagi...

redup....
perkataan yang bakal tidak wujud untuk hari esok...

cerah..silau..
bakal mengantikan tempat redup pada esok hari...

kenapa ini perlu berlaku...??
cuma sedikit masa sahaja yang perlu ku tunggu..

tetapi...
kenapa hari ini...
kenapa bukan 1 bulan lagi..
adakah ini takdir yang perlu ku dihadapi

untuk esok dan hari-hari seterusnya..
supaya aku berubah...
hurm...mungkinkah...

dingin sejuk pagi...
hanya dapat dinikmati untuk beberapa waktu..
tiada lagi mimpi-mimpi indah
yang bisa mengulit lenaku..
selamanya

pasti...
sang mentari mentertawakan aku..
dengan penuh sinis sekali..
merobek ketenangan..
keselesaan hidup ku...

tiada lagi dedaun-dedaun hijau..
menemani aku di kala
sang mentari mendaki ufuk..

yang aku boleh harapkan..
hanyalah butiran-butiran air..
jatuh dan terus jatuh
tanpa henti..
menemani...
hati yang rindukan
kedamaian alam..


hurm...
mimpi dan mimpi bakal berlalu
hanya satu perkataan yang bakal berlagu..
di kotak minda ini...
dari esok dan hari-hari seterusnya..
berubah....

5.36pm 18/3/09

p/s : klau rasa x paham..buat2 paham ok... tq

Tuesday, March 17, 2009

Marry Me Juliet...

We were both young when I first saw you
I close my eyes
And the flashback starts
I'm standing there
On a balcony of summer air

See the lights,
See the party, the ball gowns
I see you make your way through the crowd
You say hello
Little did I know

That you were Romeo you were throwing pebbles
And my daddy said stay away from Juliet
And I was crying on the staircase
Begging you please don't go, and I said:

Romeo take me somewhere we can be alone
I'll be waiting all there's left to do is run
You'll be the prince and I'll be the princess
It's a love story baby just say yes

So I sneak out to the garden to see you
We keep quiet cause we're dead if they know
So close your eyes
Escape this town for a little while

Cause you were Romeo I was a scarlet letter
And my daddy said stay away from Juliet
But you were everything to me
I was begging you please don't go and I said:

Romeo take me somewhere we can be alone
I'll be waiting all there's left to do is run
You'll be the prince and I'll be the princess
It's a love story baby just say yes

Romeo save me, they try to tell me how to feel
This love is difficult, but it's real,
Don't be afraid
We'll make it out of this mess
It's a love story baby just say yes, oh,

I got tired of waiting
Wondering if you were ever coming around
My faith in you was fading
When I met you on the outskirts of town I said:

Romeo save me I've been feeling so alone
I keep waiting for you but you never come
Is this in my head, I don't know what to think
He knealt to the ground and pulled out a ring

And said:

Marry me Juliet you'll never have to be alone
I love you and that's all I really know
I talked to your dad go pick out a white dress
It's a love story baby just say yes

Oh, oh, oh

Oh, oh, oh, oh


=)

Sunday, March 15, 2009

Types A and B personality... how about u??

I just search on the website regarding types A and types B coz a person told me that she is a types A.

I found this website and you can try the personality quiz to understand urself and other people.

Seem i'm not very aware about this and i tried the quiz.....Voila~

Wikipedia for Types A, just click here....



Some of the explaination to those who don't know what i'm talking about...

About Type A and Type B Personality

According to scientific literature, Type A behavior is characterized by an intense and sustained drive to achieve goals and an eagerness to compete. Personalities categorized as Type A tend to have a persistent desire for external recognition and advancement. They are involved in various functions that bring about time restrictions. Such personalities have a tendency to speed up mental and physical tasks with extraordinary mental and physical alertness. These characteristics make for super-achievers and high-powered people.

Type A individuals can get a lot done and have the potential to really move ahead in the world. But there is a high price to pay. Certain components of such a personality can inhibit happiness and even threaten health. For example, the goals that Type A folks set are often poorly defined and therefore hard to achieve—a perfect recipe for misery.

Type A is also characterized by a general discontentedness and the impulse to be overly critical and demanding, even contemptuous of imperfection, in the self and others. This focus on negative aspects and the accompanying bursts of hostility and impatience result in guilt, remorse and anxiety.

Type A personalities are motivated by external sources (instead of by inner motivation), such as material reward and appreciation from others. Type A folks experience a constant sense of opposition, wariness, and apprehension--they are always ready for battle. And anyone can imagine how this constant (and very exhausting) existence would deplete reserves of contentment and happiness and disrupt personal equilibrium.

Although the literature is somewhat inconsistent because of problems with the conceptualization and definition of Type A behavior pattern, it has been linked to higher risks of cardiovascular diseases. The risks seemed to be reduced with intervention aimed at reducing Type A behavior. Indeed, those with a high Type A score would be happier and healthier if they were to file down the jagged edges of their personality. By learning how to control the negative behavior patterns while preserving their drive, Type A people can be successful without sacrificing their emotional well-being.

Type B behavior is usually defined as the absence of Type A behavior. Type B personalities are relaxed and have a laid-back attitude and posture. They are friendly, accepting, patient, at ease, and generally content. They are at peace with themselves and others. They show a general sense of harmony with people, events, and life circumstances. They tend to be trusting. They focus on the positive aspects of things, people and events. Type B folks are self-encouraging, have inner motivation, are stable and have a pleasant mood. They are interested in others and accept trivial mistakes. They have an accepting attitude about trivial mistakes and a problem-solving attitude about major mistakes. They are flexible and good team members. The Type B person is able to lead and be led.



Results of Your Type A Personality Test

Personality Type
Ruler
Your score = 41 Your score



What does your score mean?

You seem to be in the middle between the Type A and Type B personality. In this case, the middle ground is good. Your attitude to life is more of the "smell the roses" kind and you know how and when to relax. Nonetheless, you realize that picking up a challenge and competing a little bit for your place in the sun can add some spice to your life. The equilibrium is important, so don't let your hostile, aggressive, and competitive alter ego take over too often. Generally, you are easy to be around, and people tend to feel relaxed and comfortable in your presence. Yours is a very healthy attitude towards life.


Anyone wanna try this test? It just takes about 10-15min for about 17 questions.

Tuesday, March 10, 2009

Quiz of Myself

I tried the quiz from cheila blogsite which she got from her sis's blog...hehe..

anyone who wanna try , u may click here


Your view on yourself:

You are down-to-earth and people like you because you are so straightforward. You are an efficient problem solver because you will listen to both sides of an argument before making a decision that usually appeals to both parties.

The type of girlfriend/boyfriend you are looking for:

You are a true romantic. When you are in love, you will do anything and everything to keep your love true. (hurm..maybe so...)

Your readiness to commit to a relationship:

You are ready to commit as soon as you meet the right person. And you believe you will pretty much know as soon as you might that person.

The seriousness of your love:

You like to flirt and behave seductively. The opposite sex finds this very attractive, and that's why you'll always have admirers hanging off your arms. But how serious are you about choosing someone to be in a relationship with? (OMG...huhu..)

Your views on education

Education is very important in life. You want to study hard and learn as much as you can.

The right job for you:

You're a practical person and will choose a secure job with a steady income. Knowing what you like to do is important. Find a regular job doing just that and you'll be set for life.

How do you view success:

You are afraid of failure and scared to have a go at the career you would like to have in case you don't succeed. Don't give up when you haven't yet even started! Be courageous.(sumtime)

What are you most afraid of:

You are afraid of things that you cannot control. Sometimes you show your anger to cover up how you feel.

Who is your true self:

You are mature, reasonable, honest and give good advice. People ask for your comments on all sorts of different issues. Sometimes you might find yourself in a dilemma when trapped with a problem, which your heart rather than your head needs to solve. (sob..sob..)