Wednesday, March 18, 2009

tiada redup lagi...

redup....
perkataan yang bakal tidak wujud untuk hari esok...

cerah..silau..
bakal mengantikan tempat redup pada esok hari...

kenapa ini perlu berlaku...??
cuma sedikit masa sahaja yang perlu ku tunggu..

tetapi...
kenapa hari ini...
kenapa bukan 1 bulan lagi..
adakah ini takdir yang perlu ku dihadapi

untuk esok dan hari-hari seterusnya..
supaya aku berubah...
hurm...mungkinkah...

dingin sejuk pagi...
hanya dapat dinikmati untuk beberapa waktu..
tiada lagi mimpi-mimpi indah
yang bisa mengulit lenaku..
selamanya

pasti...
sang mentari mentertawakan aku..
dengan penuh sinis sekali..
merobek ketenangan..
keselesaan hidup ku...

tiada lagi dedaun-dedaun hijau..
menemani aku di kala
sang mentari mendaki ufuk..

yang aku boleh harapkan..
hanyalah butiran-butiran air..
jatuh dan terus jatuh
tanpa henti..
menemani...
hati yang rindukan
kedamaian alam..


hurm...
mimpi dan mimpi bakal berlalu
hanya satu perkataan yang bakal berlagu..
di kotak minda ini...
dari esok dan hari-hari seterusnya..
berubah....

5.36pm 18/3/09

p/s : klau rasa x paham..buat2 paham ok... tq

4 comments:

Mas Ai said...

wei,..apehal dar,..skarang musin hujan,....cerah ke redup saper boleh jangka,..:p

Shahmi said...

haha...pokok yg merimbun kat depan bilik aku nie dah kena cantas....dah x bleh nk beristirehat lama2 coz cahaya matahari masuk....wawawa
tu sebenarnye..

puitis tak aku nye puisi nie...hahaha

Mas Ai said...

cis sungguh,..itu pun nak nangis ke? :))

Shahmi said...

haha..kamu tertipu..mesti ingat selain dari pokok kat depan umah aku kena tebang kan...hahah

mana de nangis..sedih je...hahaha..

x de makna nk sedih,....cuma mengenang...wawawa